Menu

25 26 27 28 29 30 31
Aktualności

Wycieczka klas piątych w Góry Świętokrzyskie

6 -7 X 2016r. klasy piąte pod opieką wychowawców i p. wicedyrektora wybrały się na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie i okolice. Celem głównym wyjazdu była realizacja projektu edukacyjnego ,, Rok 2016 Rokiem Henryka Sienkiewicza ''.

Pierwszego dnia w Nowej Słupi spotkaliśmy się z przewodnikiem i odbylismy pieszą wędrówkę przez Świętokrzyski Park Narodowy na Łysiec. Następnie zwiedziliśmy Święty Krzyż – zespół klasztorny jednego z najstarszych sanktuariów w Polsce. Z Galerii Widokowej podziwialismy przepiękne krajobrazy i gołoborza. Zobaczyliśmy również osadę średniowieczną w Hucie Szklanej. Kolejnym punktem wycieczki był klasztor Św. Katarzyny u sióstr Bernardynek oraz źródełko Św. Franciszka w Puszczy Jodłowej. Po pełnym wrażeń dniu wróciliśmy do schroniska na obiadokolację. Najedzeni poszliśmy rozpakować nasze bagaże. Zmęczeni, ale zadowoleni wieczorem czytaliśmy powieść Henryka Sienkiewicza ,,W pustyni i w puszczy’’. O godz. 22 nastała cisza nocna.
Następnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy zwiedzić Zamek w Chęcinach. Kolejnym punktem wycieczki była podróż autokarem do Muzeum Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku i Jaskiń w Kielcach. Po obiedzie udalismy się w drogę powrotną do domu.
Jestesmy bardzo zadowoloni z wycieczki, ponieważ zdobylismy wiele cennych informacji, które posłuża nam do realizacji zadań projektu edukacyjnego. Mamy nadzieję, że nasze działania okazą się owocne. Dziękujemy rodzicom i nauczycielom za pomoc i poswięcenie.