Głównym celem działań logopedy jest poprawa artykulacji zaburzonych głosek, integrowanie działań logopedycznych, terapeutycznych, wychowawczych oraz współpraca między logopedą a nauczycielami pracującymi w klasach 0-1.
W miesiącu wrześniu i październiku poprowadzone były przez logopedę ćwiczenia oddechowe,ćwiczenia wzmacniające narządy artykulacyjne (język, wargi, żuchwę), ćwiczenia słuchowe oraz zabawy dźwiękonaśladowcze.Dzieci chętnie włączały się do wspólnej zabawy, poznawały nowe piosenki, ćwiczyły koordynację słuchowo-ruchową i spostrzegawczość. Poprzez śpiewanie kształtowały prawidłowy tor oddechowy. Ćwiczyły też przy wierszykach logopedycznych, doskonaląc jednocześnie wymowę trudniejszych głosek i pamięć słuchową.
Dzięki zabawom logopedycznym:stymulowano rozwój mowy dzieci, pracowano nad poprawą koncentracji uwagi, integracją zespołu klasowego, usprawnianiem koordynacji wzrokowo-słuchowej i ruchowej.
Logopeda szkolny:
Aleksandra Siarkowska
|