Menu

Aktualności

Wycieczka uczniów klas VII
Z. Tumiński, T. Polaszewski

"Świat jest książką i ci, którzy nie podróżują, czytają tylko jedną stronę."

św. Augustyn

W dniach 16-18 maja 2018r. uczniowie klasy VIIa i VIIb z naszej szkoły pod opieką wychowawców: p. Izabeli Kisielewskiej, p. Zbigniewa Tumińskiego  oraz pedagoga szkolnego p. Agnieszki Matkowskiej  uczestniczyli w wycieczce. Jej trasa obejmowała Skalne Miasto - Pragę - Drezno.

W pierwszym dniu dotarliśmy do Czech. W Aderspachu zwiedziliśmy monumentalne Skalne Miasto. Kompleks skalnych labiryntów robi niesamowite wrażenie. Cały teren jest uznany za narodowy, największy w Czechach rezerwat przyrody. Wędrując szlakami podziwialiśmy 100 metrowe, skalne ściany, wodospad, górską przyrodę. Warto dodać, iż Skalne Miasto posłużyło filmowcom z Hollywood za plan filmowy podczas ekranizacji "Opowieści z Narnii". Miejsce to zachwyciło także Goethego, co upamiętnia tablica na jednej ze skał. Ciekawą atrakcją był spływ górskim jeziorku wieloosobowymi tratwami. Półgodzinny rejs flisacy umilali nam opowiadając zabawne historie.

Kolejnym punktem na trasie podróży była stolica Czech - Praga, która przez wielu turystów uznawana jest za jedno z najpiękniejszych miast Europy. Spacerując praskimi uliczkami zwiedziliśmy najważniejsze atrakcje turystyczne m. in. Hradczany, Most Karola, Rynek Starego Miasta, średniowieczny Ratusz ze słynnym zegarem Orloj.

W ostatnim dniu naszej podróży pojechaliśmy do Drezna, który położony jest w jednym z najciekawszych niemieckich landów - Saksonii. Miasto usytuowane nad rzeką Łabą przypomina Florencję. Zamki, pałace, kamienice zachwycają swoją architekturą. Fryderyk Schiller, po pobycie w tym mieście napisał "Odę do radości". Zwiedzając Drezno poznaliśmy jego historię oraz najsłynniejsze zabytki m.in. zbudowany przez Augusta II Mocnego pałac Zwinger, Albertinum (dawna zbrojownia), Katedrę Świętej Trójcy, Plac Teatralny.

Po trzech dniach podróży, zadowoleni, że zobaczyliśmy "kawałek Świata" wróciliśmy do Osięcin.