|
K. Simińska, T. Polaszewski |
Głośne czytanie
to wspólna wędrówka po świecie książki, które rozbudza u dzieci ciekawość świata, stymuluje
rozwój emocjonalny, rozwija wyobraźnię i wzbogaca słownictwo. Jego siłą jest
nie tylko tekst książki, ale także miły głos czytającego, uśmiech
i wzruszenie, niepowtarzalny nastrój chwili.
Wartość głośnego czytania systematycznie poznają uczniowie
kl. Ia w ramach projektu edukacyjnego ,,Dziecko słuchaczem, czytelnikiem,
widzem i aktorem". Wychowawczyni systematycznie zaprasza gości, którzy głośno
czytają fragmenty książek dla dzieci.
W październiku uczniowie kl. III b czytali przez kolejne dni
trzy opowiadania z książki Joanny
Papuzińskiej "Nasza mama czarodziejka", a w listopadzie kl. IIIa prezentowała fragmenty
książki "Cukierku, ty łobuzie!" Waldemara
Cichonia . Starsi koledzy świetnie sprawdzili się w roli
czytających, a słuchacze ze skupieniem poznawali prezentowane przez nich
utwory. Głośne czytanie rozbudziło ciekawość poznawczą uczniów kl. Ia i i wielu
z nich chętnie wypożyczyło wymienione książki do domu, aby poznać dalsze losy
bohaterów. W grudniu gościliśmy p.
Aleksandrę Siarkowską, która czytała dzieciom wiersz Juliana Tuwima "O panu
Tralalińskim". Tekst stanowił świetny
materiał do przeprowadzenia ćwiczeń ortofonicznych. Dzieci wcześniej poznały
również wiele innych wierszy Juliana Tuwima, czytanych przez wychowawczynię.
Ich zabawna treść stała się podstawą scenariusza przestawienia, które wkrótce
klasa I a zaprezentuje publiczności.
W Gminnej Bibliotece Publicznej w Osięcinach dzieci
słuchały bajki "O Wilku, który nie lubił czytać", którą czytała p. Sławomira
Piernik. W Bibliotece Pedagogicznej we Włocławku w świąteczny nastrój
wprowadził uczniów tekst książki ,,Przygody Mikołaja".
Głośne czytanie daje podwaliny pod
samodzielne czytanie, a w rezultacie otwiera drogÄ™ do zdobywania wiedzy,
dlatego z pewnością będziemy kontynuować rozpoczęto dzieło i zapraszać kolejnych
gości.
Katarzyna Simińska
|