Menu

29 30
Wycieczki integracyjne

Kukle - Sejny - Augustów - Druskienniki - Troki - Wilno 11.07.07 - 16.07.07

To była wspaniała wyprawa.
11 lipca 2007r. wyruszyliÅ›my autokarem na 6-dniowÄ… wycieczkÄ™ na Mazury i LitwÄ™. Biuro Turystyczne ,,Przygoda” z InowrocÅ‚awia zadbaÅ‚o o organizacjÄ™ wyjazdu.
W drodze na Mazury zatrzymaliÅ›my siÄ™ w ÅšwiÄ™tej Lipce, gdzie zwiedziliÅ›my Sanktuarium Matki Bożej oraz niezwykÅ‚e organy. Niesamowite wrażenie wywarÅ‚ na nas koncert organowy. NastÄ™pnie zwiedziliÅ›my Wilczy Szaniec – teren leÅ›ny poÅ‚ożony 8 km od KÄ™trzyna. Podczas II wojny Å›wiatowej sÅ‚użyÅ‚ jako miejsce dowodzenia Adolfa Hitlera. Pieszo pokonaliÅ›my czerwony (główny) szlak trasy zwiedzania Kwatery Hitlera, podziwiajÄ…c fragmenty betonowych bunkrów oraz miejsce zamachu na przywódcÄ™ III Rzeszy.

Późnym popołudniem dotarliśmy do bazy noclegowej w Kuklach. Ośrodek wypoczynkowy położony jest 40 km od Augustowa i 15km od przejścia granicznego z Litwą (Ogrodniki), na skraju Puszczy Augustowskiej, nad jeziorem Pomorze. To wspaniałe miejsce na wypoczynek, oaza ciszy i spokoju. Atrakcją pobytu w ośrodku były wycieczki rowerowe, spływy kajakowe, kąpielisko z pomostem oraz pyszna kuchnia.
Z przyjemnością odbyliśmy rejs gondolami po Kanale Augustowskim.
W ciszy i modlitwie zwiedziliśmy Sanktuarium Maryjne w Studziennicznej. Obecność Matki Bożej, piękno przyrody i cisza pustelni sprzyjały zadumie i refleksji. To właśnie tu przypłynął statkiem 9 czerwca 1999r. Ojciec Święty Jan Paweł II. Dziś stoi tu pomnik Polskiego Papieża.
Kolejnym punktem programu wycieczki było zwiedzanie Pokamedulskiego Zespołu Klasztornego w Wigrach, miejsca noclegowego Jana Pawła II nad jeziorem Wigry w 1999r. Poznaliśmy równie4ż interesującą historię Zakonu Kamedułów na terenie Europy.
W niedzielę rano przekroczyliśmy granicę naszego państwa w Ogrodnikach i udaliśmy się na Litwę. Prawdziwą rozkoszą dla ciała był pobyt w Aquaparku w Druskienikach.
,,(...)być w Wilnie, a nie znać Trok, to tak jak być w Rzymie, a papieża nie widzieć”. Zgodnie z tymi sÅ‚owami zwiedziliÅ›my Troki – dawnÄ… stolicÄ™ Litwy. PodziwialiÅ›my malownicze poÅ‚ożenia miasta i jego historiÄ™. Szczególne wrażenia wywarÅ‚ na zwiedzajÄ…cych potężny zamek na wyspie, wzniesiony
w XVw. przez księcia Witolda.
Ostatnim punktem programu wycieczki byÅ‚o Wilno – kolebka polskiego romantyzmu, miasto Mickiewicza, SÅ‚owackiego i Filomatów. Miasto urzekÅ‚o nas swym piÄ™knem, wielonarodowym i wielowyznaniowym dziedzictwem oraz niezwykle malowniczym krajobrazem. ZwiedziliÅ›my: wiele koÅ›ciołów, cerkwi, Plac Ratuszowy, Uniwersytet WilleÅ„ski (z zewnÄ…trz), KatedrÄ™ WilleÅ„skÄ…, GórÄ™ TrzykrzyskÄ…. Z Wieży Giedymina podziwialiÅ›my panoramÄ™ Wilna. OdbyliÅ›my również krótki spacer po Cmentarzu na Rossie. Centralne miejsce tego żoÅ‚nierskiego cmentarzyka zajmuje mogiÅ‚a z napisem ,,Matka i serce syna”. Na tym miejscu zÅ‚ożono serce MarszaÅ‚ka Józefa PiÅ‚sudskiego obok jego matki. Autorem słów na pÅ‚ycie byÅ‚ poeta Juliusz SÅ‚owacki.
Najważniejszym miejscem dla każdego katolika w Wilnie, najpiękniejszym klejnotem jest słynący cudami obraz Matki Boskiej Ostrobramskiej. Przed Kaplicą Ostrobramską można było zobaczyć rzesze wyciszonych, modlących się pielgrzymów. Byliśmy jednymi z nich. Pełni wdzięczności, umocnienie w wierze, udaliśmy się na spoczynek do hotelu Martialis.