Menu

24 25 26 27 28 29 30
Wycieczki integracyjne

Kukle - Sejny - Augustów - Druskienniki - Troki - Wilno 11.07.07 - 16.07.07

To była wspaniała wyprawa.
11 lipca 2007r. wyruszyliśmy autokarem na 6-dniową wycieczkę na Mazury i Litwę. Biuro Turystyczne ,,Przygoda” z Inowrocławia zadbało o organizację wyjazdu.
W drodze na Mazury zatrzymaliśmy się w Świętej Lipce, gdzie zwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej oraz niezwykłe organy. Niesamowite wrażenie wywarł na nas koncert organowy. Następnie zwiedziliśmy Wilczy Szaniec – teren leśny położony 8 km od Kętrzyna. Podczas II wojny światowej służył jako miejsce dowodzenia Adolfa Hitlera. Pieszo pokonaliśmy czerwony (główny) szlak trasy zwiedzania Kwatery Hitlera, podziwiając fragmenty betonowych bunkrów oraz miejsce zamachu na przywódcę III Rzeszy.

Późnym popołudniem dotarliśmy do bazy noclegowej w Kuklach. Ośrodek wypoczynkowy położony jest 40 km od Augustowa i 15km od przejścia granicznego z Litwą (Ogrodniki), na skraju Puszczy Augustowskiej, nad jeziorem Pomorze. To wspaniałe miejsce na wypoczynek, oaza ciszy i spokoju. Atrakcją pobytu w ośrodku były wycieczki rowerowe, spływy kajakowe, kąpielisko z pomostem oraz pyszna kuchnia.
Z przyjemnością odbyliśmy rejs gondolami po Kanale Augustowskim.
W ciszy i modlitwie zwiedziliśmy Sanktuarium Maryjne w Studziennicznej. Obecność Matki Bożej, piękno przyrody i cisza pustelni sprzyjały zadumie i refleksji. To właśnie tu przypłynął statkiem 9 czerwca 1999r. Ojciec Święty Jan Paweł II. Dziś stoi tu pomnik Polskiego Papieża.
Kolejnym punktem programu wycieczki było zwiedzanie Pokamedulskiego Zespołu Klasztornego w Wigrach, miejsca noclegowego Jana Pawła II nad jeziorem Wigry w 1999r. Poznaliśmy równie4ż interesującą historię Zakonu Kamedułów na terenie Europy.
W niedzielę rano przekroczyliśmy granicę naszego państwa w Ogrodnikach i udaliśmy się na Litwę. Prawdziwą rozkoszą dla ciała był pobyt w Aquaparku w Druskienikach.
,,(...)być w Wilnie, a nie znać Trok, to tak jak być w Rzymie, a papieża nie widzieć”. Zgodnie z tymi słowami zwiedziliśmy Troki – dawną stolicę Litwy. Podziwialiśmy malownicze położenia miasta i jego historię. Szczególne wrażenia wywarł na zwiedzających potężny zamek na wyspie, wzniesiony
w XVw. przez księcia Witolda.
Ostatnim punktem programu wycieczki było Wilno – kolebka polskiego romantyzmu, miasto Mickiewicza, Słowackiego i Filomatów. Miasto urzekło nas swym pięknem, wielonarodowym i wielowyznaniowym dziedzictwem oraz niezwykle malowniczym krajobrazem. Zwiedziliśmy: wiele kościołów, cerkwi, Plac Ratuszowy, Uniwersytet Willeński (z zewnątrz), Katedrę Willeńską, Górę Trzykrzyską. Z Wieży Giedymina podziwialiśmy panoramę Wilna. Odbyliśmy również krótki spacer po Cmentarzu na Rossie. Centralne miejsce tego żołnierskiego cmentarzyka zajmuje mogiła z napisem ,,Matka i serce syna”. Na tym miejscu złożono serce Marszałka Józefa Piłsudskiego obok jego matki. Autorem słów na płycie był poeta Juliusz Słowacki.
Najważniejszym miejscem dla każdego katolika w Wilnie, najpiękniejszym klejnotem jest słynący cudami obraz Matki Boskiej Ostrobramskiej. Przed Kaplicą Ostrobramską można było zobaczyć rzesze wyciszonych, modlących się pielgrzymów. Byliśmy jednymi z nich. Pełni wdzięczności, umocnienie w wierze, udaliśmy się na spoczynek do hotelu Martialis.