Kalendarz
|
Kwiecieñ 2024 |
|
Pn |
Wt |
¦r |
Cz |
Pt |
So |
Nd |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|
|
|
|
|
| |
Kampania społeczna "BohaterON - włącz historię!" |
|
Już kolejny raz uczniowie naszej szkoły przyłączyli się do ogólnopolskiej kampanii o tematyce historycznej "BohaterON - włącz historię!", której organizatorami są: Fundacja ROSA i Fundacja SENSORIA. Celem akcji jest upamiętnienie i uhonorowanie uczestników Powstania Warszawskiego poprzez wysyłanie Im symbolicznych kartek z życzeniami.
|
|
| więcej |
|
|
|
"Pokochaj las" - Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego klasy 3b i 3c. |
|
Projekt edukacyjny "Pokochaj las" był realizowany od marca 2020 r. do września 2020r. Do realizacji projektu zainspirował nas fakt, iż coraz częściej zapomina się o tym, jak przyroda ma ogromny wpływ na nasze życie oraz potrzeba zasygnalizowania dzieciom i rodzicom dbania o las i jego mieszkańców. Głównym założeniem projektu było rozwijanie umiejętności wnioskowania i myślenia logicznego u uczniów.
Podczas realizowania pierwszych zadań projektu uczniowie wykazali się umiejętnością korzystania z różnych źródeł informacji i ich poszukiwania, analizą zgromadzonego materiału oraz dzieleniem się z innymi zdobytymi informacjami. Odwiedzono bibliotekę szkolną w celu wypożyczenia książek i poradników związanych z tematem projektu. Uczniowie przynieśli także książki z domowych biblioteczek i zorganizowali wystawkę.
Uczniowie obejrzeli cykl filmów pt.: ? Wędrówki Skrzata Borówki? , w których poznali różne ekosystemy i zamieszkujące je organizmy. W celu utrwalenia zdobytych informacji
i prowadzonych obserwacji, zorganizowano spotkanie z przedstawicielem Włocławskiego Centrum Edukacji Ekologicznej pt.: ? Jak należy zachowywać się w lesie?. To był doskonały czas na usystematyzowanie zdobytej wiedzy o lesie, jego warstwowej budowie, mieszkańcach poszczególnych warstw lasu. Uczniowie uświadomili sobie istotną rolę lasu dla człowieka i środowiska.
Na zakończenie projektu zrealizowano warsztaty związane z tworzeniem lasu zamkniętego w szkle. Były one kolejnym zwieńczeniem realizacji projektu. ?Mój las w słoiku? to warsztaty, podczas których stworzyliśmy niezwykły leśny świat, stanowiący samodzielny ekosystem wyrażający magię prawdziwego lasu. Za pomocą odpowiedniego podłoża; keramzytu, piasku, ziemi, roślin, mchu oraz kamieni odwzorowana jest cząstka dolnego poziomu lasu, przez co słoik wygląda jak miniaturowa baśniowa kraina. Las w słoiku ? to zainspirowanie dzieci do tworzenia piękna z natury, co stanowiło niezwykłą dekorację a nawet pomysł na idealny prezent.
Po wszystkim dokonano podsumowania i ewaluacji realizowanego projektu.
Uczniowie chętnie angażowali się w prace związane z projektem, widoczna była samodzielność, kreatywność i pomysłowość we wszystkich działaniach. Wspomagali się wzajemnie, współpracowali zespołowo wykonując wszystkie zadania starannie i w terminie.
Wychowawcy klas: A. Musiał, A. Trzeciak.
|
|
| więcej |
|
|
|
W jesiennym klimacie |
|
Wraz z jesienią wróciliśmy z naszymi leśnymi warsztatami. Najpierw był las w słoiku - to warsztaty podczas których uczniowie klas trzecich stworzyli niezwykły leśny świat, który stanowi samodzielny ekosystem wyrażający magię prawdziwego lasu. Za pomocą odpowiedniego podłoża, piasku, ziemi, roślin, mchu oraz kamieni odwzorowana jest cząstka dolnego poziomu lasu, przez co słoik wygląda jak miniaturowa baśniowa kraina. Każdy uczestnik otrzymał indywidualne miejsce pracy wraz z kompletem materiałów niezbędnych do zrealizowania pięknej, niepowtarzalnej wizji lasu w słoiku tj: duży słój szklany, podłoże drenażowe, piasek, ziemia, natomiast rośliny, unikatowe skały i detale dekoracyjne uczniowie przynosili we własnym zakresie.
Kolejnym punktem warsztatowym było wykonanie leśnych zwierząt z darów jesieni. W ten sposób powstały ciekawe sowy w słoiku z kasztanów, liści i szyszek. Po omówieniu tematyki związanej z leśnymi grzybami, uczniowie wykonali grzybki na ściółce, które pod osłoną pięknych jesiennych drzew z rolek i bibuły wraz z cudownymi jeżykami, są ozdobą szkolnego korytarza na pierwszym piętrze. Zachęcamy do podziwiania tych pięknych prac w poniższej galerii.
Wychowawcy klas 3b i 3c: Anna Musiał, Agnieszka Trzeciak. |
|
| więcej |
|
|
|
Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek |
|
5 listopada to niezwykły dzień postaci z bajek. Ten dzień jest okazją do przypomnienia sobie naszych ulubionych bajkowych bohaterów, którzy są nieodzownym elementem szczęśliwego dzieciństwa. Bajki uczą, bawią, pomagają zrozumieć świat i poznać prawdę o życiu. Często mają działanie terapeutyczne i pozwalają oswoić dziecięce lęki.
|
|
| więcej |
|
|
|
KubuÅ› Puchatek obchodzi 94. urodziny |
|
W październiku 2020
r. przedszkolaki i uczniowie klas młodszych uczestniczyli w imprezie
czytelniczej zorganizowanej w ramach akcji "Cała Polska czyta dzieciom" pt. "Urodziny
Kubusia Puchatka", upamiętniającej misia o małym rozumku, ale wielkim
sercu. |
|
| więcej |
|
|
|
XVII Konkurs Pięknego Czytania |
|
Dnia 22
października 2020 r. odbył się w Szkole Podstawowej w Osięcinach XVII Szkolny Konkurs Pięknego Czytania dla
ucz. kl. II i III. Głównym celem konkursu było rozwijanie i utrwalanie potrzeb,
nawyków czytelniczych oraz kształcenie umiejętności pięknego czytania.
|
|
| więcej |
|
|
|
"Z książką przez epoki" - wystawa |
|
W ramach realizacji innowacji "Pisanie i czytanie - niezwykła podróż przez wieki" w holu szkoły została zorganizowana wystawa pod hasłem "Z książką przez epoki". Celem wystawy jest zapoznanie uczniów z bogatą historią książki, która liczy wiele tysiącleci.
|
|
| więcej |
|
|
|
Wycieczka do Muzeum Drukarstwa i Piśmiennictwa w Grębocinie |
|
"Książki są jak okręty myśli żeglujące po oceanach czasu,
troskliwie niosące swój drogocenny ładunek z pokolenia na pokolenie"
12 października 2020r. uczniowie klas szóstych wraz z opiekunkami: p. Ewą Staniszewską, p. Małgorzatą Hejman, p. Zofią Polaszek i p. Ireną Zakrzewską wybrali się na wycieczkę do Muzeum Drukarstwa i Piśmiennictwa w Grębocinie.
|
|
| więcej |
|
|
|
"Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają" |
|
Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia, obchodzony w tym roku 2 października, jest dniem symbolicznym - ma na celu zachęcić wszystkich do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia. Uczniowie, którzy w trakcie wakacji zdążyli o niej zapomnieć, mają okazję nadrobić zaległości. Dorośli mogą popisać się przed dziećmi doskonałą znajomością trudnych przypadków.
|
|
| więcej |
|
|
|
Sprzątanie świata |
|
Nasza szkoła, jak co roku, przystąpiła do akcji Sprzątanie Świata. Jednak ze względu na zaistniałą sytuację, nie wyszliśmy w teren. Uczniowie wzięli udział w konkursie plastycznym "Plastik? Rezygnuję. Redukuję. Segreguję".
|
|
| więcej |
|
|
|
|